Вы используете устаревший браузер. Этот и другие сайты могут отображаться в нем неправильно. Необходимо обновить браузер или попробовать использовать другой.
Taxxa, вам манагёр предлагал счет-фактуру, перед тем как вы оплатите? Судя по коментам из вашей ссылки, один большой гемор. "до 45 дня после оплаты можно будет открыть диспут (причина только недоставка товара), даже если спор будет решен в мою пользу, а продавец деньги уже снимет, то мне ничего не достанется"
Собственно, я пару раз покупал напрямую через палку - раз у манагера с Али и раз в одном из китайшопов. Оба раза мне был выставлен инвойс, оплата шла за конкретный товар, а не просто перевод на счет. В случае с Али покупался дорогой планшет (ок. 700 долларов), с ним потом была проблема с батареей - нормально поменяли по гарантии, без всяких попыток соскока, через 5 месяцев после покупки.
А скажите, на али, если "The dispute reached an agreement", то всё уже деньги полюбому вернут? Просто прод просит отзыв оставить, а деньги пока не пришли.
Если на диспуте продавец не может предоставить инвойс то деньги вернут? Просто некая Lily из UGOOD уже долго морочит народу голову. Она оказалась типро дропера, при этом покупает товар на деньги от предыдущих заказов. А это ждать огого. Дает левые треки и кормит отписками. Уже подходит 5е сутки с момента "отправки", трек не трекается, инвойса нет, каждому придумывает новые истории и т.д. ЧТо можно сделать? Чем она должна будет доказать факт отправки?
Да, и нас таких не один человек. Просто кто то успел поругаться первым и получить бьющийся трек, и тем самым сделал ей рекламу (thl v9 за $219), она сделал скидки, народ заказал, и сейчас не понятно что делать...и главное зачем ей была эта замануха если она не один год работала. Каждому придумывает новую историю, показания меняет по неск раз за день. Ох уж эта загадочная китайская душа))).
Добавлено спустя 5 мин. 48 сек.
Me10 May 2012 09:49 (GMT -7) Prepare invoices to the dispute...
Me10 May 2012 09:20 (GMT -7) That is another number I do not get to you within 2-3 days? And I can not seem to check if you are not deceiving me that my item was sent on the 6th? Make that be what I would have you believe lily.
Lily Zhang10 May 2012 08:59 (GMT -7) hello,friend i am sorry the bad news that we are in a situation that changing the agent of the hkpost ,and it has bad influence to the hkpost tracking no.showing on the internet ,i am so sorry,friend hope that you can understand but i am sure it is right tracking no. i am very sad too that i hope that you can get the items soon and can track on the internet i am so so sorry i donot want to pls help us to wait a little longer and we can give you 5$ refund for making up ,wating for your reply best regards lily
Me10 May 2012 00:44 (GMT -7)
So you want to say that I was initially fooled by giving a track that is not correct to reserve my payment? Am I foolish foreign devils? Lily Zhang10 May 2012 00:40 (GMT -7)
hello,friend i am so sorry to hear that i can understand of course and i will give you the receipt of the tracking no. soon in 2 or 3 days hope that you can understand thanks a lot best regards lily Me10 May 2012 00:37 (GMT -7)
It's not my problem. You have been sent within 2 days. you declare it for. Give me a written confirmation that you sent and I'll wait. I do not want to wait until you wait to pay for previous lots. My money - my time. Why should I wait? This violates the rules on the sale of Ally. Lily Zhang10 May 2012 00:32 (GMT -7)
i am sorry i mean to wait another week,if not , we can give you the refund ,hope that you can understand thanks a lot best regards lily Me10 May 2012 00:32 (GMT -7)
But tomorrow I open the debate and will require written confirmation of shipment or a refund. It is no well busines! Me10 May 2012 00:29 (GMT -7)
Well, I cancel the order. Give me a refund. Lily Zhang10 May 2012 00:24 (GMT -7)
hello,friend if you cannot track in another week,we can give you the refund donot worry much everything goes well best regards lily Me10 May 2012 00:22 (GMT -7)
If I do not get the Tracking Number oday, tomorrow I open the debate and will require written confirmation of shipment or a refund. Me09 May 2012 23:49 (GMT -7)
Thank you. And yet, what with my lot and Tracking Number. To wait? Lily Zhang09 May 2012 23:28 (GMT -7)
thank you so much for your kind understanding,friend if you want the other items pictures or the help ,pls let me know and i can help you and good news,the zp100 if you want,we can give you the one original protective film that worth 10$ for a gift hope that you can understand thanks a lot best regards lily Me09 May 2012 22:13 (GMT -7)
Lily, let's closer to our cause, I'm waiting for the track. Forum you know because give other people link to photos the lot. Thank you. Lily Zhang09 May 2012 22:01 (GMT -7)
hello,friend may i have the link of the forum talking pls ? let me check it out and hope that you can understand thanks a lot best regards lily Me09 May 2012 21:58 (GMT -7)
OK. We have purchased your v9, talk on the forum, and I am aware that there is something with the HK mail, and you were given new tracknumbers, so I'm asking to verify my order, because many have already received new tracknumbers. Thanks Lily. Lily Zhang09 May 2012 21:35 (GMT -7)
donot worry much ,friend,maybe there is something wrong with the hkpost ,let me check it out to the tracking no.and i will give you the reply soon when i get it thanks a lot for your kind understanding have a nice day best regards lily Me09 May 2012 08:50 (GMT -7)
Dr. Lily, give me the right trackno. pls too. Lily Zhang06 May 2012 08:42 (GMT -7)
thank you so much for your kind understanding hope that you will receive it soon best regards lily Me06 May 2012 08:28 (GMT -7)
Oooo, sorry and thanks! If all goes well my review will be a great, Lily. Lily Zhang06 May 2012 08:25 (GMT -7)
Hi,friend the item has been sent today,hope that everything goes well ,pls let me know when you receive the item ,just leave me a message or send the email to tell. and pls feel free to contact me first if there is something wrong with the mobile ,and we will help you solve the problem soon ,pls donot open the dispute first. i really appreciate that . Best regards! Lily Me06 May 2012 08:22 (GMT -7)
Good night. This order will be automatically cancelled if the supplier does not ship your order within: 1 days 10 hours 40 minutes 30 seconds. It's been two days and the order has not been sent. Why is the delay? Me04 May 2012 21:26 (GMT -7)
thanks, good job, wait tracking No. Messages
Lily Zhang04 May 2012 21:20 (GMT -7)
donot worry much we will send it today later,friend everything is fine thanks a lot best regards lily Me04 May 2012 21:10 (GMT -7)
Good afternoon. As soon as possible is expected to send my order? Lily Zhang04 May 2012 00:17 (GMT -7)
my pleasure have a nice day best regards lily Me03 May 2012 22:23 (GMT -7)
thanks dr. Lily Janth Chan03 May 2012 22:10 (GMT -7)
Dear friend, Many thanks for your order,the item will be sent as soon as possible !pls add our store http://www.aliexpres...m/store/100919/ to store list ,you can find the newest information in our store every day. And if you place the order for 10 or more items in our store every month or monthly amount of transactions can reach to 2000$,you can be our VIP customer. Then you can enjoy the service as below, 1.Discount,you can get 2% off every time,except the specials 2.Aftersales Service First:If you send the items back for replacements,we can send the new one to you once we can find the information with the tracking No.you offer 3.Technical support:You can get the UGOOD SkyDrive ,there are the newest rom,gps software,other softwares and games so on. 4.No watermark pictures:You can get the pictures of all the items in the store without our logos and watermark 5.Dropshipping :We can support dropshipping without informaion on the packages 6.Act as a purchasing agent:we can help you buy other electronics in China the mtk6575 is in stock now ,check it out to the link :http://www.aliexpress.com/store/100919/ the first three are the mtk6575 mobiles,check it out pls
Вообще наглые проды пошли! Я покупал регистраторы только у одного прода, но потом раз брак, два бра, три брак! Он мне говорит отправляй обратно без аксессуаров, мы посмотрим. а в диспуте пишет, что я ему не его регистраторы отправил! Диспут идет, посмотрим что будет дальше!
Замучали проды.Дают трек.Неделя-а его на почте прием-Китай нету. Хотя у другого отправка и все пучком,трек на почте идет. Начинает кормить-типо почта(Russian Federation Via China Post Air Mail)плохо работает.Надо ждать. Как его поймать на лжи.У него есть на руках бумаги об отправке?
Замучали проды.Дают трек.Неделя-а его на почте прием-Китай нету. Хотя у другого отправка и все пучком,трек на почте идет.Как его поймать на лжи.У него есть на руках бумаги об отправке?
То,что у другого продавца пучком идет еще не показатель-в Китае тоже отделений много и не на всех хорошо работают.А вообще причин почему трек не идет может быть много:продавец-посредник,а поставщик задерживает поставку(отправку) и т.д.Трек номера в Китае продаются как билеты,можно купить и дать покупателю,а отправку оформить позже,когда товар придет.У них же есть условия чтоб продавец в течении нескольких дней посылку отправил или в противном случае сделка автоматически расторгается.Естественно продавцу приходится идти на хитрость-дать трек,а только потом отправить.Из-за многих таких факторов у али и существует Escrow и она деньги сразу не отдает,чтоб мошенников отсеивать.У вашего продавца хороший рейтинг,так что думаю что реально почта тормозит,ну или поставщик немного.Думаю скоро у вас все пойдет нормально
Ну киньте в корзину вещей больше 10-ти разных и посмотрите,изменится на последующие позиции цена или нет.В противном случае лучше связаться с продавцом,объяснить ситуацию. Думаю он вам подскажет где указать дополнительные комментарии по цветам и размерам,может при оплате,а может в личной переписке.(лучше конечно при оплате в комментариях,там будет точно зафиксирована эта информация в случае каких-нибудь проблем при получении и не соответствии можно будет при диспуте легко предоставить,но о таких вещах как диспут лучше не думать )
После отмены заказа опыта не было,а с решения диспута прошло около 12 дней,точно не помню.Но команда али просила прощения что долго возврат делали(написали задержка примерно 5 дней была),так что примерно неделя получилась.Но пишут что у некоторых долго бывает,еще зависит от расторопности Вашего банка.