Вы используете устаревший браузер. Этот и другие сайты могут отображаться в нем неправильно. Необходимо обновить браузер или попробовать использовать другой.
Отслеживание посылок из Франции, Италии и остальной Европы
Курьер ЕМС сегодня доставил посылку. Дома меня не было, передал ее консьержке под роспись. К посылке прилагался акт Ф.51 о несоответствии в весе. Тем не менее, весь заказ на месте. Внешний вид коробки - на отлично (сухо, чисто, без вмятин), будто ее на руках везли из Германии (судя по скорости доставки, возможно так оно и было). На этом эпопея с двух месячной доставкой закончена хеппи эндом-). Отдельный респект ребятам из ЕМС, которые менее чем за неделю появления посылки в России - доставили ее на квартиру. И дичайший дисреспект хваленной немецкой почте, которая морозила посылку более полутора месяцев. Пейшенса на них не напасешься-)). Ниже скрин и пара фоток. Всем успешных доставок!
сегодня вот пришло долгожданное отправление ЕМС из Германии! заберу завтра с утра)
Приём 23.01.2012 17:53 Германия OTTENDORF Прибытие в ММПО 24.01.2012 05:18 Германия DESAHA Экспорт 24.01.2012 08:11 Германия DEFRAA Импорт 15.03.2012 03:09 130980 МОСКВА EMS ММПО 2,036 0 0 169901 ВОРКУТА, КОМИ РЕСПУБЛИКА Передано таможне 15.03.2012 04:00 130980 МОСКВА EMS ММПО 2,036 0 0 Таможенное оформление завершено 15.03.2012 12:53 130980 МОСКВА EMS ММПО Выпущено таможней 2,036 0 0 Обработка 20.03.2012 09:48 130980 МОСКВА EMS ММПО Покинуло место международного обмена 0,000 0 0 Обработка 21.03.2012 18:20 169900 ВОРКУТА Прибыло в место вручения 0,000 0 0
поразила скорость после выхода таможни в мой город. 1 день...
Что-то почта Германии DHL испортилась. В январе с CU получил посылку очень быстро, а сейчас нахожусь в армии ждунов. Экспорт был 3-го марта и тишина.
Dear ****************, thank you for your request. The parcel left Germany on 03. March 2012 going to Russia. General running time for your parcel is more than 14 business days. Your parcel will be delivered by the post of Russia. The match code is EE*****DE. This should help to track the parcel in Russia. In case your parcel does not arrive at the recipient until 29. March 2012 please contact the sender and request an investigation. Do you have any further questions? Please don't hesitate to contact your customer service representative using the phone number given below. In case you answer back via mail please refer to your first request.
Жесть. Я думал, что ничего хуже почты России не бывает, а оказывает бывает и намного хуже. Чтобы немцы так отвратительно стали работать, я не ожидал. Не удивительно, что у них кризис в еврозоне.
А от CU вообще тишина. Мне даже стандартную отписку не прислали. Писал и на b2b@computeruniverse.net и на info@computeruniverse.net несколько раз. Тишина. Эту посылку надеюсь скоро получить, но пока от них стабильно народу товары в течении 7-10 дней не начнут приходить, покупать больше у них ничего не буду. Пусть на курсы в почту России записываются. Она быстрее явно работает.
Только написал этот пост, пришла стандартная отписка из CU:
Dear ******* The following contains important information about delayed parcels, please read it carefully!
We have recently received new information regarding the current situation with shipments to Russia and other Eastern European countries. This info comes directly from the Export Parcel Center of DHL Germany at Frankfurt Airport and we have been encouraged by them to share this with our customers for a better understanding.
If you are reading this, your parcel is unfortunately one of the many parcels that have encountered a massive delay on its way from Germany to the destination country. Possibly you have sent an earlier inquiry and we have already asked for your patience, indicating a regular maximum shipping period of six weeks, and that we could start an investigation after that. However, the new information give cause to extend any usually applying deadlines.
According to DHL the exports of commercial shipments (orders from online shops) to Russia and other locations in Eastern Europe have increased exponentially within the past few months. It's apparently at least ten times as much than it was only a few months ago. Such an increase is completely unforeseen and the current quantity of parcels that need to be forwarded is beyond any capacity of the export center of DHL Germany and also beyond anything the chartered airlines can handle, not to speak of the customs authorities in the destination countries who have in fact already begged of DHL Germany not to send so many parcels so quickly (which is if course not in their power to regulate, but it tells a lot of the situation).
The persons responsible at DHL have told us that because of this none of the usual deadlines currently apply. Neither will parcels be forwarded as quickly as usual, nor can the usual deadline for investigation requests be held (usually after six weeks, now extended until the situation has normalized). This means that we can't start investigations yet, but considering the above they will not be necessary for most parcels anyway, and would only lead to further delays by disrupting the usual forwarding processes.
This information is given to the best of our current knowledge and according to what the DHL Export Center has told us in our investigation why so many parcels to Russia and other Eastern European countries are currently being delayed.
They have ensured us that they do what they can to process as many parcels as they can as quickly as possible, and that steps are taken to improve the general situation (other airlines will be contracted, flight plans will be optimized, parcels will be routed through other countries than before, and through different customs offices in the destination country), but all of this of course takes time. They have also promised to try to see to it that the DHL call center staff will be made aware of these special circumstances, in the hope that they will be able to give you more qualified replies if you contact them.
So we can only appeal to your patience. And if you could bring yourself to refrain from opening a PayPal dispute (or to close it proactively if you have already opened it), based on trust in our shop, this would also greatly help, because those disputes generate a lot of work and bind our own resources which would be better invested in processing orders and customer requests. Don't get us wrong: we do not fear the disputes, but they really slow us down, and we wouldn't be asking this under normal circumstances. Only the fact that currently shipping periods go beyond the 45 days PayPal offers after payment makes us consider asking this at all. If you're in doubt:
You are probably aware that we come with the best credentials, and we can assure you that we don't discriminate between payment methods when it comes to service, i.e. we will do our best to support you independent from the payment method you have selected, and if a parcel is really lost (and confirmed lost after the backlogs have been cleared) you will receive a refund or replacement from us with or without a PayPal dispute, as all our shipments are generally insured anyway, and when we receive the insurance from DHL it will of course be forwarded to the customer. This we can promise.
We ask for your patience and understanding in this exceptional situation. We assure you that we and everyone else involved do what is humanly possible to overcome this and have exports to your countries normalize as soon as possible.
Thank you for your attention. Best regards Volker Schmidt-Moritz Customer Service
Жесть. Я думал, что ничего хуже почты России не бывает, а оказывает бывает и намного хуже. Чтобы немцы так отвратительно стали работать, я не ожидал. Не удивительно, что у них кризис в еврозоне.
Mi, 01.02.12 16:21 h Rodgau, DE Die Auslands-Sendung wurde im Start-Paketzentrum bearbeitet. Mi, 01.02.12 17:32 h Die Auftragsdaten zu dieser Sendung wurden vom Absender elektronisch an DHL übermittelt. Do, 02.02.12 01:12 h Saulheim, DE Die Auslandssendung wurde im Export-Paketzentrum bearbeitet.
Уже неделя, как диспут открыл в Paypal. Ну нафиг, это доверие к продавцам. Не смотря на их предыдущие заслуги и рейтинги.
Mi, 01.02.12 16:21 h Rodgau, DE Die Auslands-Sendung wurde im Start-Paketzentrum bearbeitet. Mi, 01.02.12 17:32 h Die Auftragsdaten zu dieser Sendung wurden vom Absender elektronisch an DHL übermittelt. Do, 02.02.12 01:12 h Saulheim, DE Die Auslandssendung wurde im Export-Paketzentrum bearbeitet.
Уже неделя, как диспут открыл в Paypal. Ну нафиг, это доверие к продавцам. Не смотря на их предыдущие заслуги и рейтинги.
Mi, 01.02.12 16:21 h Rodgau, DE Die Auslands-Sendung wurde im Start-Paketzentrum bearbeitet. Mi, 01.02.12 17:32 h Die Auftragsdaten zu dieser Sendung wurden vom Absender elektronisch an DHL übermittelt. Do, 02.02.12 01:12 h Saulheim, DE Die Auslandssendung wurde im Export-Paketzentrum bearbeitet.
Уже неделя, как диспут открыл в Paypal. Ну нафиг, это доверие к продавцам. Не смотря на их предыдущие заслуги и рейтинги.
Fr, 03.02.12 17:05 Uhr -- Die Auftragsdaten zu dieser Sendung wurden vom Absender elektronisch an DHL übermittelt. Fr, 03.02.12 19:19 Uhr Rodgau, DE Die Auslands-Sendung wurde im Start-Paketzentrum bearbeitet. Fr, 03.02.12 23:32 Uhr Saulheim, DE Die Auslandssendung wurde im Export-Paketzentrum bearbeitet.
У меня такая-же фигня. И без международного трека.
Fr, 03.02.12 17:05 Uhr -- Die Auftragsdaten zu dieser Sendung wurden vom Absender elektronisch an DHL übermittelt. Fr, 03.02.12 19:19 Uhr Rodgau, DE Die Auslands-Sendung wurde im Start-Paketzentrum bearbeitet. Fr, 03.02.12 23:32 Uhr Saulheim, DE Die Auslandssendung wurde im Export-Paketzentrum bearbeitet.
У меня такая-же фигня. И без международного трека.
Вот на днях я писала ,и ранее писали. Запросто может идти обычной. У меня последняя пришла вида RW. Чуть больше месяца.И может валяться на почте. Сходите. В этой ветке уже писали,что февральских таких было далеко не одна.
Ура! От 2.03.12 импортнулась сегодня. Думал что будут проблемы с EМS, но - Импорт 22.03.2012 05:50 - Передано таможне 22.03.2012 06:06 - Таможенное оформление завершено 22.03.2012 09:42 И уже выпущено таможней! Можно сказать что мне повезло. (магия форума помогла =)) На sms-track пока не отслеживается.