Здравствуйте! Заказывала смартфон, очень резво шел он ко мне))), но месяц назад вышел из очередного сортировочного пункта буквально в 30 км от моего города и тишина. Видимо, ему приделали ноги, потому, что начальник следующего по очереди сортировочного пункта сказал, что к ним пришел мешок с м/н отправлениями с актом недовложения (или что-то вроде того).
За 6 дней до окончания защиты открыла спор.
Итак,
Статус: Спорная ситуация эскалирована-ожидается ответ
Детали решения Алиэкспресс:
According to the shipping information, the package has been shipped out by the seller and it is in transit currently. Thanks for your patience for waiting for the international package. Since your package is still in protection time and your order will be protected by AliExpress, you'll be refunded if you don't receive the package when purchase protection ends.
Judgement from AE - invalid
After checking the tracking information,this order is still within purchase protection time. Then you can have enough time to wait for your package. Any new update regarding your package, we will keep you updated timely or you can simply track it by go to "My orders"-"All Orders" and click "Track order". Waiting for the package and confirm with us whether you have received the goods by 2017-02-19. No evidence is needed.
Solutions:
Option 1: Please continue to wait for 5 days
Response time: 5 days
According to the shipping information, the package has been shipped out by the seller and it is in transit. Please wait in patience and confirm with us whether you have received the goods when purchase protection ends.
Note: You can resolve the issue by clicking 'Add a New Proposal', 'Accept' (to accept the seller or AliExpress' proposal), 'Upload Evidence' or 'Edit' (to modify comments on the proposal). If we don't receive any feedback about the product problems after the goods are delivered, we will release the payment to your seller based on the delivery information.
Я сомневаюсь, правильно ли я все поняла.
Если к 19.02.2017 я не подтвержу получение, то мне автоматически сделают возврат?
Если же я получу, то естественно должна подтвердить получение. И если с товаром что-то не в порядке, то могу открыть спор по другим основаниям. Если все ОК, то деньги уйдут продавцу.
Т.к. посылку я 100% не получу, то должна ли я делать какие-то телодвижения ближе к 19.02.2017?
Спасибо