Вы используете устаревший браузер. Этот и другие сайты могут отображаться в нем неправильно. Необходимо обновить браузер или попробовать использовать другой.
Трек тоже не обязан писать. Ваше дело заплатить, ждать и следить за сроками. Продавец должен отправить и все. Все остальные виды коммуникации по желанию продавца. Продавцы же люди, а люди бывают разные, общительные и не очень. Даже, если прод пометит, что посылка отправлена - ни о чем не говорит, поэтому слепо ориентироваться на это не надо. Раз продавец обещал, попросите его вежливо предоставить трек, если он вообще был предусмотрен.
У вас есть 45 дней с момента оплаты лота для открытия диспута, ближе к этому сроку, например, на 40-ой списывайтесь с продавцом, что еще не получили, а дальше по ситуации. Спор на 43-44 день открывайте. Время у вас еще есть, так что отправляйтесь
44 день у меня заканчивается 28 февраля. Остается 5 дней! Написал повторно продавцу (может с ошибками...пользовался переводчиком..)
Hello Unfortunately I still have not received their goods. The deadline for delivery. 27-28 February I will be forced to open the debate about non-receipt of the goods and the return of my money. How do you decide this question? I do not want to have problems. What do we do? 43 days I will have to open the case of non-receipt of goods.
Все как всегда - ждите, потом списывайтесь с продавцом. Или он вам деньги вернет, тогда при получении перчаток заплатите ему. Или напишите, что откроете диспут, чтобы подстраховаться и продлить время ожидания - на 44ый откроете.
Всем привет сделал заказ на ebay.com 25.02.2012 сегодня 29.032012 пришла посылка я на радостях залитаю на почту получаю посылку,а там при первом же взгляде на посылку, что ее кто то до меня открывал зализаю внутрь, а там пусто конверт пустой и целлофана пустая это пипец как я расстроился,открывал прям на почте при свидетелях зову начальника типа так и так у неё шары по пять монет решили писать заяву и составлять акт и потребовал квитанцию обо плате.Продавцу написал жду от него ответа Теперь вопрос: 1 Где брать квитанцию и как она выгледит? 2 Что делать в таких ситуациях? 3 как вернуть мне деньги? 4 Стоит ли открывать диспут?на неполучение или поврежден или содержит брак упаковка была пуста.?как лучше??
Оплатил на ебей камеру, продавец из США. В условиях продажи стояло "отправляю товар на следующий день после получения оплаты". 21 марта оплатил, 22 марта дали трек CQ688925415US, однако товар по этому треку не трекался. Потом у меня появилась надпись в списках покупки:
This listing was removed by eBay. If you already paid for the item, we recommend that you wait 10 days from the expected delivery date to see if the item arrives. If you did not pay,you are no longer obligated to pay for this item. If you have a problem with the purchase, you can resolve the problem by filing a claim through our resolution center.
Рядом с товаром вместо "оставить фидбек" кнопка resolve the problem. Меня это насторожило, тем более что по треку нет никакой информации, 28 марта я открыл кейс. Вот История переписки по кейсу:
Additional information: "The track, which gave the seller has no information. I think it's fake. there is no way to contact the seller."
Seller's note:
"The item is being held at the USPS tracking facility until the case is closed in eBay. The item has been shipped and the buyer was notified once the shipment was sent. The Buyer can track the item in PayPal for further information since eBay has removed the listing."
Your message to the seller: "I do not believe in your words, that the track is real. It has seven(!) days since you gave me a track. That's a lot of time. But in this track there is no information. No where. This situation is not real. If you still hold the item, you can keep it and return the money."
Seller's note:
"The tracking information is real. The item has been shipped out via USPS. USPS can take anywhere from 10-20 business days to update tracking information on there server. To verify this information please feel free to contact USPS. Since you have opened the case we have placed a hold on the package until the case is closed. When you close the case the hold on the package will be released. If you have any other questions or concerns you can contact our service department. ebaygragforce@gmail.com Greg is our top customers service specialist and can answer any questions for you."
Your message to the seller: "I'm not going to contact the USPS or the "Greg", or with anyone else, except for the seller. If the goods are really shipped, it can be seen in the track on the same day. Not 10-20 days. On the same day! Information from your lot: "Will usually ship within 1 business day of receiving cleared payment" I paid. You gave the track, but really did not sent the item after 7 days. I do not want to wait, you can leave the item themselves and give me back my money."
Seller's note:
"Since the funds are being held right now due to the case being open in eBay it is impossible for us to give you a refund."
Your message to the seller: "4 days for a refund. Then the case will be escalated. I repeat, I will not close the case."
Seller's note:
"You got it Boss. Since we have already shipped the item and it is on hold I guess you will receive the refund once you return the item to us. Thank you for your time today. Have a great day! Best Regards, "
Your message to the seller: "Hurry up if you do not want to get a negative feedback."
Seller's note:
"The hold will be released once the case in eBay is closed. It is up to you if you want the package quickly or not. You can threaten with negative feedback all day. Just makes a stronger case for us and for your account to be suspended by eBay safe harbor."
Your message to the seller: "There are no threats. That you threaten me, do not return the money, until I close my case. I repeat, do not close my case, until you return the money. You were required to send the goods on the day after the payment. You gave me the track, but not delivered the goods to the postal service, there is no information about receipt of goods in the postal service for seven days (March 22-28). You're lying, that is the problem USPS. USPS is working without problems. I do not want to deal with you. I need the money back. After returning the money, I close my case."
Seller's note:
"We always ship every item within 24 hours. USPS tracking info takes time to update on the system. The best way to verify this information is to google it or check the date on the package of when it was signed by and dated. We are trying to tell you we cannot send you a refund since we have shipped the item out to you. We will hold the item until the case is closed and it is currently located in San Francisco in outgoing customs. You can always open another eBay Case in the future if you are unhappy. Every day this case stays open the item will be held in customs. You can read our policy agreement on our site to also verify this information. Please be sure to do your due diligence to understand the current situation. It is your choice. You can delay the shipment or you can get it quicker the choice is yours."
Your message to the seller: "I've already made a choice. Do not hold the item. Take it to himself. I am not satisfied with your work. From the moment of payment, the goods should have been in my country. However, the item is still with you. I'm not going to wait any more. I'll wait until you return the money back. I'll close the case only after you return the money."
Seller's note: "It is impossible to have the item in your country once the payment goes through. It takes 5-6 days just to clear customs in the US. Then the item must clear customs in Russia. Which can take 10-30 business days. I'm not sure why this information is not computing through to you. We cannot refund your money unless we have the product in our hands. PERIOD. The item has been shipped. The tracking information will be posted in the next couple of days showing the status of the shipment. If you would like us to release the hold you will have to close the case. You will not receive a refund until you have returned the camera back to us in the U.S. Do you understand this? If not we can stop communicating and eBay will tell you the same information I'm telling you. You can always re-open a case in eBay if you would like to in the future. I suggest you think about the situation again before you respond with a negative comment or unprofessional attitude. This only makes the situation worse."
Меня это уже изрядно напрягает, подскажие что делать.
Оплатил на ебей камеру, продавец из США. В условиях продажи стояло "отправляю товар на следующий день после получения оплаты". 21 марта оплатил, 22 марта дали трек CQ688925415US, однако товар по этому треку не трекался. Потом у меня появилась надпись в списках покупки: This listing was removed by eBay. If you already paid for the item, we recommend that you wait 10 days from the expected delivery date to see if the item arrives. If you did not pay,you are no longer obligated to pay for this item. If you have a problem with the purchase, you can resolve the problem by filing a claim through our resolution center
Вообще, продавец, у которого я покупал камеру с довольно странной статистикой - 100% положительных отзывов. Я подозреваю, что эта фича - убрать товар из листинга какой то хитрый способ избавиться от негативных фидбеков, потому что когда товар убираешь, даже кнопки "отставить отзыв" нет, вместо нее "решить проблему". И думаю, что это не совсем честный способ. После эскалации кейса пришло решение - если я не получу товар до 15 апреля, мне вернут деньги. Если товар будет отличаться от того, что он должен был прислать, мне тоже вернут деньги. Решением службы протекции доволен.
KIR2142 А Вы продавцу то на прямую писали? Если Вы читали тему по моей ссылке. Я покупал то же камеру, ГоПро+ экран к ней. Мне пришло все в заводской упаковке. И тот продавец там до сих пор торгует под вторым ником.... Так что не всё однозначно.... Но похоже после открытого Вами кейса, ещё одним продавцом отправляющим в РФ, станет меньше.
Нефиг так мутно себя вести. Если ты честный продавец, не зачем удалять товары из листинга, тем более такой дорогой. Должен понимать, что это очень сильно пугает. Это не копеечная китайская хрень, а камера стоимостью под 10к. Служба ебей сама обратила мое внимание на этот факт и рекомендовала воспользоваться системой "решения проблем". Так бы я даже и не обратил внимания, что трек мертвый неделю. И по треку, в описании товара он обещал отправить на следующий день. Я точно знаю, когда товары отправляют в штатах, они тут же в тот же день трекаются на приемке хотя бы. Про пустые купленные треки мы знаем да. Видать после кейса побежал сразу на почту, ага. Но что мешало это сделать раньше или как я просил просто вернуть деньги. 7 дней не малый срок.... типа русские не люди и могут подождать?
Такая ситуация.. Выиграл лот "Батарейный блок" к зеркалке 15 февраля в китайского продавца, у которого 98% положительных фидбэков.. 17-го февраля на мейл пришел отчет об отправлении товара.. по сей день не пришел (прошло 46 дней), хотя аналогичные товары приходят за 14-16 дней.. написал продавцу, он ответил:
Dear buyer thanks for your email I am very sorry for the inconvenience we shipped your item on Feb 17th by normal post usually it takes about 25-35 days but the delivery indeed was very slow,the post also informed me before,it was influenced by the insufficient freight more parcels were detained long time,i am very sorry,it thinks you will get it soon,just with some days delay sir,pls calm down ,we will try our best to help you any problems pls tell me Best regards
что предпринять в такой ситуации? не могу понять, чья вина: то ли почта так "тормозит" (или там украли), то ли продавец обманывает... жалко все-таки терять 30 с лишним долларов..
Я пишу продавцу пришла посылка пустая , говорю ему чтоб заново товар выслал или же вернул деньги он на меня подает претензию на ПП мол не согласен ты мошенник. Какие у меня шансы вернуть деньги свои???
ефиг так мутно себя вести. Если ты честный продавец, не зачем удалять товары из листинга, тем более такой дорогой. Должен понимать, что это очень сильно пугает. Это не копеечная китайская хрень, а камера стоимостью под 10к
Ссылку дать не могу, потому что продавец удалил товар из листинга. Камера Гопро 2 стоит 350$ тобишь 10к рублей с хвостиком. Для большинства это не маленькие деньги.
Прикольно!!! Дык я же описывал свою ситуацию как раз с етой камерой!!! Но я еще и экран к ней брал у него - получилось почти 14 тыс.руб! А ник продавца какой? Не у одного ли мы, оба брали? Я решил проблему значительно проще! Почитайте мою ссылку выше на мою тему.