Вы используете устаревший браузер. Этот и другие сайты могут отображаться в нем неправильно. Необходимо обновить браузер или попробовать использовать другой.
Схожая ситуация. Трек RS144214991NL. Если верить Нидерландской почте, то отправление почти 2 недели уже как у нас. От ПР тишина. Стоит уже кипишь поднимать или еще подождать?
Destination Country - Russia:Tracking Consuming:1217 Millisecond 2014-08-29 14:20, Export of international mail, Netherlands NLAMSA, Российская Федерация 2014-08-29 14:20, Arrived at international office of exchange, Netherlands NLAMSA, Российская Федерация
Origin Country - Netherlands:Tracking Consuming:6334 Millisecond 2014-09-07 15:48, The item has arrived in the country of destination 2014-08-30 08:02, The item is on transport to the country of destination 2014-08-29 14:20, The item is at the PostNL sorting center 2014-08-25 05:02, The item is pre-advised
Все так же. Диспут эскалировал, жду ответа администрации. Продавец упорно утверждает что договорился со мной о возмещении через 60 РАБОЧИХ, а не календарных дней. Я раньше не видел столь тупого и наглого узкопленочного.
У меня такой же статус висит с 22 сентября, причем сама посылка была отправлена 19 сентября. Продавец написал что специально выбрал этот способ доставки, так как он самый быстрый. Получается же ровно наоборот - в сравнении с обычной китайской, гонконгской или сингапурской почтой это очень медленный способ доставки. У меня еще не было ни одной посылки у которой статус не обновлялся бы так долго.
В письме от администрации али было написано, что с 1 по 7 октября, у них нац. праздник и никто не работает. Так что, если посылка еще в Китае, до 8 она будет просто лежать.
Пилю отчет. 24 июля купил у вышеуказанного продавца два телефона - THL T100S и iOcean X7HD. За потраченные 415$ попросил (ни на что впрочем не рассчитывая) в подарок hard case для Океана за 8$. Продавец мне прислал ссылку на лот. Не очень и хотелось. 27 числа продавец поставил отметку об отправке, 29 выслал фактически. Посылка шла-шла, и дошла.. до пункта NLAMSA. Здесь и начинается наша история...
Все дело вот в чем. Найдите на картинках одно отличие:
Этот NLAMSA расшифровывается просто - NetherLands, AMsterdam, Schiphol Airport. И что международный аэропорт Амстердама делает в РФ? Однако эта надпись, дала продавцу право, говорить, что посылка в России. Одновременно с диспутом под кодовым именем "На Испуг-1", были написаны жалобы в Таможенную службу и Минкомсвязи. После 4 дней переписки, прод прислал документы на отправку, и было написано заявление на розыск. 27 августа я аннулировал диспут, пообещав проду открыть его вновь 24 сентября.
Опасно! Под катом простыня переговоров.
AV 2014-08-26 02:53:22 Sorry, sir. I have no patience anymore. I'll need quick delivery both of phones. 08.09.2014 end experience date of custom declarancy. I want full refund, and I can guaranty you decline acceptance of parcel if our Post find it. So if I do this - parcel just return to you. We come to terms?
wendy He 2014-08-26 03:20:36 Hi friend,I have sent you the shipping receipt , if you didnt receive it ,we will resend it to you ok ? would you please help us to close the dispute, thank you
AV 2014-08-26 03:25:53 Still not receive receipt. Please recheck e-mail address - ххх@gmail.com We can do it next way. You refund me all my money, and I rebought this two phones. Then we can keep contact about both orders. And you will see progress about first. I promise you - if my or your Post found parcel and deliver it to me, i decline acceptance and parcel return in your shop.
wendy He 2014-08-26 19:05:16 Hi friend , I just resent the shipping receipt to your email address again, would you please check your email box? and from the tracking information, the parcel has arrived in your conutry for a long time, Destination Country - Russia:Tracking Consuming:0 Millisecond, Cache Time:2014/08/27 09:23:23 2014-08-06 00:45, Export of international mail, Netherlands NLAMSA, Российская Федерация 2014-08-06 00:45, Arrived at international office of exchange, Netherlands NLAMSA, Российская Федерация Origin Country - Netherlands:Tracking Consuming:0 Millisecond, Cache Time:2014/08/27 09:23:23 2014-08-07 10:56, The item has arrived in the country of destination 2014-08-06 08:52, The item is on transport to the country of destination 2014-08-06 00:45, The item is at the PostNL sorting center would you please take the shipping receipt and check in your local post office ? and we will also help you to check in our post office ,would you please help us to close the dispute ,?if you have any problem ,plese just contact me , thank you for your understanding,
AV 2014-08-26 22:40:33 Hi, friend! I check my local post office, also iwrite some letters and call into: Custom, international sorting facilities, main Post office and Roskomnadzor. All control organizations say me in one voice: parcel not registered on Russia territory, and they nothing cannot do, because parcel still on PostNL office. I send you screenshot from official Russian post site - http://www.russianpo...g20/English.htm I know that is not your fault, and you can reject my petition before 60 days end, you in your own rights. But i appeal refund my money. I can't wait anymore, and I can't order new before you refund me. We can do our dispute in next way: 1) You start investigation with your carrier, because only you can do this. Start insurance pay. 2) Refund me money. I close dispute, give you positive 5-star rating on both phones, and reorder phones in your shop. 3) We keep contact about both parcels, and I help you as I can. 4) When (if?) first parcel came to me I decline acceptance. You can see it on track info. Parcel returned to you. You can disbelive me, but I do business honest. I hope we can come to terms. Wait your answer, friend!
Zhicheng Zhang 2014-08-27 02:59:14 Dear friend,I understand you as a buyer you need to receive it as soon as possible ,but you are a buyer ,and we are sellers,we are equal ,and we are also trying our best to help you solve the problem,and both of us need to understand each other , and as you can see before you buy this phone,we offer warranty for 60 buisness days if the buyers cant receive their parcels ,so,I hope for your understanding,lets wait patiently ,ok ? if you cant receive it in 60 business days,we will do full refund to you,ok ? thank you for your udnerstanding
И вот, 24 числа я открыл диспут снова. За это время были получены ответы отовсюду, и свелись они к тому, что ни ФТС, ни Минкомсвязи сделать ничего не могут, может только Почта, которая ответила мне тем, что документы от китайца получены не правильные. От продавца тоже ничего хорошего не последовало. Теперь, к тому что посылка в России, прибавился мой с продавцом договор о возврате денег через 60 РАБОЧИХ(!), а не календарных дней. А это 21 октября, на секундочку! Я с ним ни о чём таком не говорил, в публичной офферте у прода нет ни слова о сроках возврата, а на шильдике защиты написано просто 60 days без уточнения. Такой расклад меня не устроил, и 27 числа, как только стала доступна кнопка, я диспут эскалировал.
Ниже простыня диспута:
Я- Hi! 60 days protection is running out, but parcel still not in Russia. Parcel din't change status at least 48 days. I think it's time for refund.
Прод - we have sent the item to the buyer on Jluy 29, we offer 60 business days guarantee for delivery time , if the buyer cant receive it in 60 business days after the shipment ,(Saturday and Sunday are not included),we will do full refund to the buyer , and this is the tracking information http://www.17track.n...s=RS138091471NL
Seller just spent his and my time. I have official answers from Russuan Post ant Russian Custom Service - parcel didn't register on Russia territory. The dreams of tracker used by seller it's his problem. 50 days wothout changing status, i think it's heavy reason for refund.
we have sent the item to the buyer on Jluy 29, we offer 60 business days guarantee for delivery time , if the buyer cant receive it in 60 business days after the shipment ,(Saturday and Sunday are not included),we will do full refund to the buyer , and this is the tracking information http://www.17track.n...s=RS138091471NL and the shipping receipt
Escalate Dispute
HI! As I saying before, parcel not change status 54 days. Different country services say in one voice - parcel didn't arrive on Russia territory. Initial Customer Protection - 60 calender days. Seller boost up time without my agreements. And he promise deliver both phones in this period. But now I haven't phones and money. And seller protract time by reason which I don't understand. I want my money back after 60 calender days, as promised by seller, and stopping beat around bush.
we have sent the item to the buyer on July 29th, , we offer 60 business days guarantee for delivery time , if the buyer cant receive it in 60 business days after the shipment ,(Saturday and Sunday are not included),we will do full refund to the buyer , and this is the tracking information and the shipping receipt
Aliexpress rules quote: 1.If your ordered products are not received: Please be assured that your payment is safe and you will be refunded if the package is not delivered within 60 calendar days. Not business, calender. 60 calender days ended. Refund my money please.
According to the tracking information, the item has arrived in the buyer's local country,due to the customs reason , the parcel would be delayed for a few days,and we offer 60 business days guarantee for delivery time , if the buyer cant receive it in 60 business days after the shipment ,(Saturday and Sunday are not included),we will do full refund to the buyer , and this is the tracking information and the shipping receipt ,
Сегодня пришел ответ от администрации, о закрытии диспута с полным возвратом средств.
Тоже открыл диспут. Прод морозится и накинул еще 30 дней ожидания. Описал ему все, что я о нем думаю. Если будет и дальше упорствовать, придется вмешивать третью сторону.
Из личного опыта могу сказать(а опыт пусть небольшой, но есть, на Ali под 100 покупок, на eBay более 150), что если продавец сразу не пошел навстречу, то он будет по максимуму тянуть время. Поэтому, как только появляется возможность сделать Escalate Dispute, нужно это делать. Хотя это не сильно ускорит решение спора, но у продавца будет меньше возможностей тянуть время. Сам сейчас нахожусь в "процессе". Экспорт был 54 дня назад, импорта нет до сих пор. Продавец Doeschance Industrial CO., Ltds. [attachment=p:208493:dispute.jpg]
До этого посылки 4 нормально дошли, в течении месяца. Телефоны. Кстати, этот продавец, впрочем как многие другие, стал подторговывать восстановленными телефонами под видом новых. Так что не рекомендую, испортился.
Тож телефон, тоже NLAMSA Уже больше 10 дней должен отметиться у нас - The item has arrived in the country of destination, RUSSIAN FEDERATION 27.10 Но никаких подвижек.
10.11.2014 8:37:00 Экспорт, Нидерланды NLAMSC, Российская Федерация 17.11.2014 23:21:00 The item has arrived in the country of destination, RUSSIAN FEDERATION Тишина на почте РФ.На сколько быстро сейчас посылки идут?