Вы используете устаревший браузер. Этот и другие сайты могут отображаться в нем неправильно. Необходимо обновить браузер или попробовать использовать другой.
Как открыть диспут в новом интерфейсе на Aliexpress?
&***** Me: 12:22 Feb 01,2013 I received the order. The model does not match There is dust under the film &***** Приложил фото с пылью под пленкой и со снятой крышкой, где видно модель телефона. Прод молчал. Новый год же с 9 февраля (на Али так было написано), какого он молчал? Я открыл диспут: Date Requested: 06 Feb 2013 18:57 Did you receive your order?  Yes Did you ship the order back?  No Payment Received: &***** US $183.99 Reason:  Goods not as described Refund Requested:  US $130.00 Details: Hi! I received the order. The model does not match. You sent fake. (Screen resolution is less. Less memory.) There is dust under the film You're not responding to my message. this is bad Your suggestion? &***** Этот негодяй проснулся 20 февраля: Ammy Luo20 Feb 2013 02:10 (GMT -7) Hi friend, I am sorry there is no reply becuase of the Chinese new year holiday(from 2nd,Feb. to 18th,Feb.) Hope you can understand. For this phone it was 800x480 and 1gb ram. May i know what is the problem you have? For the memory, it is can't be fully 1gb ram when you received, because for the apps it must be occupied some. For example you bought new U disk for 8gb, but it is can't been fully 8gb. Do you understand this? Ammy &***** Лапочет что все ОК! Я ему скриншоты с памятью и экраном: Me: 16:16 Feb 20,2013 I paid for a good phone. Got a bad one: - Other models. See photo in a message 12:22 Feb 01,2013 - Worse than the screen resolution. - Less memory. Compare with the description on your site. I added a screenshot &***** 16:14 Feb 20,2013 Hi friend! I congratulate to the holidays. I paid for a good phone. Got a bad one. Another model. See the photos. Compare with the description on your site. &***** Прод тупо гнет свое, все ОК: Ammy Luo: 00:59 Feb 21,2013 Hi, Except the resolution 800x480, others are the same. For the screen, could you please tear off the screen film to see it? &***** А что делать, гну свою линию: Me: 05:33 Feb 22,2013 Hi friend, I paid for | I received | Star S7180 | Star S7100 Resolution 960*540 | 854*480 Memory size 504 MB | 503 MB RAM size 980 MB | 470 MB &***** And dust under the screen film. Do not know how to put on-screen film. Simply place the screen film in the package. &***** And you write that's all very well? I think this is a very bad. &***** Прод съезжает на возврат: Hi, Both of star s7180 and S7100, the difference only the ram, s7100 512mb, s71801gb ram. For the resolution are the same, other appearance or features are the same between s7180 and s7100. Star company test s7180 resolution only 854*480, you can check our s7180 link, all are change to 854*480. Also if the phone you don't like or can't use, please send back to us, we make full refund to you. How do you think? If you have better suggestion, please let me know. Thanks, Ammy &***** Я ему расчет частичного возврата: You made a mistake. There are different screens, you sent VWGA. QHD not as promised. This is seen in the application ANTUTU in the title firmware. Phone with little memory RAM - 512MB. Price for S7100 less for $ 23.99 Screen protector guard flim for Star S7100 $ 6.99 My time spent on your mistake $ 20 So refund $ 50.98 Thank you. Sincerely. Alexander. &***** Прод гнет на возврат: Ammy Luo22 Feb 2013 23:04 (GMT -7) Hi, For this problem, please send back the phone to us, we make full refund to you. Thanks Ammy &*****
Диспут переведен в clime. Теперь остается только ждать? Или написать еще кому? Сработала магия форума. Отписалсяcomplaint@aliexpress.com с предложением вернуть $ 50:
Please do not reply to this email. This mailbox is not monitored and you will not receive a response. Please log in to <http://channel.alibaba.com/complaint> to respond the case before the due date. Dear <Aleksandr>, Thank you for contacting Alibaba. I am sorry to hear that the products you received for <1022552443> are not to your satisfaction. Based on the current evidence, your complaint is valid. Now we have 2 options for you. You can only choose one option. Please negotiate with seller and give us your option within 3 calendar days. If you two parties add the effective evidence during these 3 calendar days, we will remediate the case accordingly.
1. We suggest a refund of US$50, no returning goods. If you can't accept this refund amount, please negotiate with seller, or provide us with as much as evidence to remediate. Once there is more effective evidence provided, we have the right to remediate the order. . 2. Return for full refund. Please discuss with seller who will bear the shipping fee for returning. If seller agrees to bear the shipping back cost for you, please negotiate with him/her to transfer the shipping fee to you offline based on your agreement. AliExpress could only arrange the total amount of this order after seller receives the goods. Also we suggest you confirm the shipping fee with the Post Office before you decide to return. If you choose this way, we will ask seller to provide the returning address. Please be aware that the returning address must be confirmed or provided by seller. If you send it to a wrong place, you will be responsible for the loss. Please response to this case and let us know your option within 3 calendar days, otherwise we will do as the suggestion we give and close this dispute directly. If there’s any agreement reached with the supplier before this case is closed, please provide your supportive evidence on the complaint centre. If you two parties have more evidence provided during these 3 calendar days, we will remediate the case without further confirmation. Hopefully you two parties reach an agreement and have more business cooperation in the future. Your understanding and cooperation will be appreciated. Best regards, Cherry AliExpress Case Management Team Please note that when you cancel the claim, we will assume you agree to release the payment to the seller.
Как правильно написать о согласии на компенсацию в $ 50? Так поймут:
Dear <Cherry AliExpress Case Management Team>
I choose first option: 1. A refund of US$50, no returning goods. Best regards,
Закончилось все хорошо. % 50 баксов отстоял. Проду поставил 5 *, с описанием того что получил, и о компенсации. За 4 500 нормальный телефон, меня после HTC HD2 устраивает.
такое впечатление, что на али друг друга пытаются развести на бабки как продавцы так и покупатели, и суть в том, кто у кого сколько вырвет денег в итоге)))
Дабы не плодить темы, напишу здесь. Что значит "Dispute Accepted"? 6 мая открыл диспут, продавец продлил срок на две недели, а сегодня вот этот статус. Продавец вернет деньги или что?
Здравствуйте подскажите пожалуйста, в апреле открыл диспут о том, что фонарик (32 $) с зарядкой пришел не в подарочной коробке и сразу сгорела зарядка. Запросил за поломку и несоответствие 10 $ прод предлагал 3 $, ждал 3 месяца и недавно увидел такое сообщение :
Код:
To move forward with this case, buyer needs to choose the solution within 3 calendar days.
Your case has been substantiated
Please do not reply to this email. This mailbox is not monitored and you will not receive a response.
Please log in to <http://channel.alibaba.com/complaint> to respond the case before the due date.
Dear <Alexandr Shalomin>,
Thank you for contacting Alibaba. I am sorry to hear that you are not satisfied with your order <1108249785>.
Based on the current evidence, we have two options for you. You can only choose one option. If there’s other agreement reached with the supplier before this case is closed, please provide your supportive evidence on the complaint centre.
1. We suggest a refund of usd 10, no returning goods. If you can't accept this refund amount, please negotiate with seller or provide us with as much as evidence to remediate. Once there is more effective evidence provided, we have the right to remediate this order.
2. Return for full refund. Please note that you should bear the shipping fee of return which may be expensive. We suggest you confirm the shipping fee with the Post Office before you decide to return. If you choose this way, we will ask seller to provide the returning address.
(Please be aware that the returning address must be confirmed or provided by seller. If you send it to a wrong place, you will be responsible for the loss.)
Please response to this case and let us know your option within 3 calendar days, otherwise we will do as the suggestion we give and close this dispute directly.
If you two parties have more evidence provided during these 3 days, we will remediate the case without further confirmation. Hopefully you two parties reach an agreement and have more business cooperation in the future.
Your understanding and cooperation will be appreciated.
Best regards,
Soir
AliExpress Case Management Team
ответил на это
Код:
I agree to compensation at $ 10
затем получил от системы следующее сообщение
Код:
As buyer and seller couldn't make an agreement, a refund is issued as per the previous suggestion we gave.
и статус Case Closed Что мне делать дальше, деньги на карту не пришли.
покупатель и продавец не мог делать соглашение, возмещение выпущено согласно предыдущему предложению, которое мы дали.
1. Мы предлагаем возмещение usd 10, никаких товаров возвращения. Если Вы не можете принять это количество возмещения, пожалуйста ведите переговоры с продавцом, или обеспечьте нас столько, сколько свидетельство(очевидность), чтобы повторно быть посредником. Однажды есть более эффективное свидетельство(очевидность), если, мы имеем право повторно добиться этого заказа(порядка). 2. Возвращение за полное возмещение. Пожалуйста обратите внимание, что Вы должны перенести плату отгрузки возвращения, которое может быть дорого. Мы предлагаем, чтобы Вы подтвердили плату отгрузки с Почтовым отделением прежде, чем Вы решаете возвратиться. Если Вы выбираете этот путь, мы будем просить, чтобы продавец обеспечил адрес возвращения. (Пожалуйста знайте, что адрес возвращения должен быть подтвержден или обеспечен продавцом. Если Вы посылаете это неправильному месту, Вы будете ответственны за потерю.) Пожалуйста ответ на этот случай и сообщает нам ваш выбор(опцию) в течение 3 календарных дней, иначе мы сделаем как предложение, которое мы даем и закрываем этому спору непосредственно. Если Вы, две стороны(партии) имеют больше свидетельства(очевидности), обеспеченного в течение этих 3 дней, мы повторно добьетесь случая без дальнейшего подтверждения. С надеждой Вы две стороны(партии) достигаете соглашения и имеете больше делового сотрудничества в будущем. Ваше понимание и сотрудничество будут оценены.
у меня дело полегче конечно, но всё начитавшись тут про али, вообще нет не какого желания там, что либо покупать, палка как то роднее и справедливее, оплатил товар, прошло время 3 дня где-то, прод ничего не высылал и бамц order complete, картина такая , денег на карте нет, прод написал вообще, что мол вышлет на след день, бред какой то [attachment=p:174142:8f4cda65f641]
как в клайм перевести? Диспут открыл в понедельник, кнопки на перевод в клайм нет, включен счетчик на 12 суток. Продавец продавший подделку на 64 гб карту не отвечает
Понимаю что мульён раз, но вот моя ситуация. 1. Пришёл навиг 7 дюймов, цветопередача работает не корректно, продовану написал, тот сказал высылай назад заменим экран, я отказался. тишина, нажал клейм +3 фотки неправильной цветопередачи. что ждать и что можно сделать? 2. Ещё один навиг тоже 7 дюймов от другого прода ( до этого не раз заказывал нормально было) вообще не включается сам, при зарядке его глючит, начинает полосить, виснет. спор пока не открыл. Итог пока 4000р. на ветер. как их грамотно вернуть?
Заказывал дисплей, сегодня получил но оказалось что баер отправил нету модель я открыл диспут, баер вроде подтвердил рефунд.
Но понять не могу что это означает,
Я правильно понимаю? Я должен отправить посылку и отправить код и тогда мне вернут деньги или же я должен за эти 9 дней вернуть ему посылку и когда он получит, то мне мб вернут деньги?