Не знаю, какой срок установлен в Сбербанке, но, насколько помню, по правилам Visa, по коду
Reason Code 30, "Services Not Provided or Merchandise Not Received" (надеюсь, этот в форме на chargeback отмечали ?) срок подачи претензии установлен в 120 дней.
А, вот, нашел:
Chargeback Time Limit - Reason Code 30
1. 120 calendar days from Transaction Processing Date.
2. If the services were to be provided after the Transaction Processing Date, the 120 calendar-daytime frame is calculated from the date that the Cardholder expected to receive the service, not toexceed 540 calendar days from the Transaction Central Processing Date. If the merchandise wasto be provided after the Transaction Processing Date, the 120 calendar day time frame iscalculated from the date that the Cardholder expected to receive the merchandise
UPD.
Вообще спецы, которые занимаются в банках chargeback-ами, обычно довольно грамотные, но персонал на местах (в отделениях и т.п.) часто просто п..ц.