Вы используете устаревший браузер. Этот и другие сайты могут отображаться в нем неправильно. Необходимо обновить браузер или попробовать использовать другой.
Оплатила счёт, продавец отметил отправку и дал трек номер. А теперь пишет, что товар бракованный.
Добрый день! В который раз уже прошу Вашей помощи, но самой разобраться не получается. До сих пор моя посылка трекается, как и в день отправки - Tracking #: LJ934895775US Carrier: USPS Status: ACCEPTEDIN TRANSITDELIVEREDDispatched to Sort Facility
Jun-14-12, 18:06 PM, ELK GROVE, CA 95624.
Продавец после открытия диспута ответил: "because we had re ordered this ring for you upon your requested so the shipment was delay until 6/16. here is the tracking information that shown accepted my our local usps office. please give it a little bit extra time for the arrival. Tracking #:LJ934895775US Carrier:USPS Status:ACCEPTEDIN TRANSITDELIVERED Dispatched to Sort Facility Jun-14-12, 18:06 PM, ELK GROVE, CA 95624" Продавец с самого начала давал недостоверную информацию по отправке товара, поставил отметку, а потом выяснилось, что он ничего не отправлял. По поводу повторной отправки мне тоже пришлось ему напоминать о себе. Вроде отправил, наконец, посылку, а она мёртво зависла в пункте отправки. Принята по данным отслеживания посылки 14.06, а он сам же пишет, что отправка задержана до 16.06. Я уже ему не доверяю.
После открытия диспута мне 25 июня пришло письмо от eBay Buyer Protection, я его полностью привожу:
Dear хххххх,
We are sorry you are having an issue with the item you purchased. As a follow up on your eBay Buyer Protection case, we wanted to explain what you can expect from the process.
Important things to know :
The seller has been notified that you have not received your item and that you have opened a case in the Resolutions Center. Here are the next steps:
1.The seller has a maximum of 7 days to respond to the case. Most sellers will respond with shipping status information or issue you a refund.
2.If you are not able to work out a resolution with the seller, you need to escalate the case to eBay customer support to make a final decision. For most items you can expect a final decision, and if we find in your favour, a refund within 3 days of making our decision.
3.Your case will time out in 30 days from when it was filed, if we do not hear from you. Please return to the Resolutions Center before that to let us know that you and the seller worked things out or that you need eBay customer support to make a decision.
For the tracking number from USPS. sometime it might delay on updating the information, and sometimes it will not be updated before the item is delivered. Please bear with us for the delay information. If you have any further question, please contact us at any time. we will be more than happy to serve you.
Action Required from you :
•If you are unable to work things out with the seller or do not hear back from them in 7 days, please respond to your case in the Resolution Center and choose the "Escalate" option.
What incentive is there for the seller to resolve your issue :
•Sellers have a strong incentive to fix your issue. eBay takes eBay Buyer Protection cases very seriously. Sellers who are found to cause repeated problems on the eBay site will be negatively impacted in their seller standings and possibly suspended.
eBay's Buyer Protection Team
Подскажите, пожалуйста, правильно ли я понимаю, что диспут в моём случае будет открыт в течение 30 дней? Или мне надо что-то сделать или написать (если - да, то куда и что?), для того, чтобы иметь время дождаться посылку (если она и правда идёт) или потребовать назад деньги? Что вообще мне делать?
Медленный газ Вы уже открыли диспут и в пункте "3" написано, что ваш диспут будет длиться в течение 30 дней - все верно, то есть у вас есть 30 дней на ожидание посылки, трекаться она у нас не будет т.к. отправление первого класса