Вы используете устаревший браузер. Этот и другие сайты могут отображаться в нем неправильно. Необходимо обновить браузер или попробовать использовать другой.
В описании лота написано: 24hrSupport, типа сидит там в Гонконге человек и оперативно отвечает на все вопросы.
После поздравлений от Ebay, следом получил письмо продавца (похоже отправлено роботом). В этом письме написано: Item number: 230289675794 Item title: >>New Nokia 6500 Slide Silver Unlock +2GB+6Gif SuperPac Your total is: $309.00 per item $0.00 insurance (not offered) $0.00 shipping/handling ----- $309.00 = Total
Я удивился тому, что доставка бесплатна, так как в соседнем аукционе этого же продавца есть такой же лот:
Там указано, что стоимость доставки в сумме 30 баксов.
Через форму Ebay вчера сделал Request total amount, написал письмо продавцу со своего ящика на mail.ru, где всё подробно описал. Продавец - 0 внимания. Подождать еще или оплачивать сколько написано, то есть 309$? Кто-нибудь заказывал в этом магазине?
Там же написано наверху: To Russian Federation -- Check item description and payment instructions or contact seller for details Проверьте описание и инструкции по оплате или напишите селлеру для выяснения дальнейших деталей.
Правильно сделали, что написали. Лучше подождите ответа селлера. Скорее всего ответит не быстро, потому что PowerSeller - очень крупный поток заказов, много клиентов.
sorry that misleading you to think that we ship phone to Russia. WE can do cancellation for your order. No need to worry about it, we will handle that for you. We will cancel your order, but you may still receive an Upaid strike in the ebay. You just neeed to confirmed us one more time for the cacellation in the Dispute Console and click the "mutually agree not to complete the transaction" option. Then everything will be settled.
Я ему написал, мол, давай обменяемся позитивными фидбэками якобы я оплатил и уже получил посылку и таким образом завершим сделку.
На что он мне ответил:
Код:
Although we did not deal this time, it is a good idea to exchage postive feedback for both parties' good communication.
Как мне лучше сделать? Если я выставлю ему POSITIVE Feedback ebay не узнает о том, что товара я не получал и сделки по сути не было?
Thanks for your purchase. This is email to remind you, it is time to pay for the item. If you have paid, please ingore it. If not, please pay now. If you find difficulty to pay the item, please email us asap.
Я пишу ему: I will not send you money because it is not meaningful:I cannot receive a phone from you. I have decided to leave to you positive feedback (Ostensibly our transaction was made ) I have 0 feedbacks, so I ask for you to leave to me good positive feedback ) До него вроде что-то дошло,
Отвечает:
THank you. We will left you positive feedback too. Best Regards, Zion
Dear pheofun, t-dimension4 has informed us that they have not yet received your payment for the following item: >>New Nokia 6500 Slide Silver Unlock +2GB+6Gif SuperPac (#230289675794) No action is being taken against your account at this time. However, it is important to remember that when you bid on or buy an item you are agreeing to a contract between you and the seller. If the situation isn't resolved within 7 days of this reminder email, you may receive an Unpaid Item strike under eBay's Unpaid Item Policy or lose feedback privileges for this transaction. If you don't respond by Sep-28-2008 you may receive an Unpaid Item strike.
Transaction: >>New Nokia 6500 Slide Silver Unlock +2GB+6Gif SuperPac (#230289675794) sold by t-dimension4 on Sep-14-2008.
Dispute status: Your action needed.
eBay user t-dimension4 has notified us of an Unpaid Item dispute regarding this item.
Several possible responses appear below. You must choose one of these responses by Sep-28-2008 to avoid a strike under eBay's Unpaid Item Policy and to avoid loss of feedback privileges for this transaction.
How would you like to respond?
=>I will pay for this item now. =>I have already paid for this item. =>I would like to communicate with the seller or explain why I haven't paid.
Почитал ебеевском help'e про "Unpaid Item Process", стал более менее представлять что к чему. Надо было сразу после сделки идти в dispute console и нажать "mutually agree ...". Всё на этом бы и закончилось
Попросил продавца через диспут выбрать:
We've agreed not to complete the transaction. With this option, the buyer does not receive an Unpaid Item strike, the seller receives a Final Value Fee credit, and the item is eligible for a relist credit.