P
Pikk
Новичок
Выиграл флешу за 15 долларов на 16 гиг, ну подумал будет поддельная верну деньги через палку как советуют на форуме. Приходит флешка, в коробочке красивой, прямо как из магазина, с наклейкой 16гб. Вставляю в комп - все норм. Забиваю файлами под завязку - половина не читается (проверял на видео-файлах) и большие файлы гига по 4 и больше просто отказываются закачиваться. Ну, думаю, обычная подделка, 2 гига растянутые на 16. Создаю диспут в палке по неполучению, сразу в клейм, через 15 минут прод вернул деньги с извинениями и таким комментарием:
Вот, думаю, что же все-таки делать? Продавец как я понял только продаёт флешки, а сам товар идёт напрямую с завода. Вроде бы предлагает прислать другую... Как поступать в таком случае? Ему негатив надо как можно скорее снимать, иначе у него товары в цене падают, а я если негатив сниму без защиты по сути останусь? А флешку обещанную 16 гиговую хотелось бы наконец-то получить. Посоветуйте пожалуйста пути решения.
Кстати после моих фидов, у него еще несколько поставили негативов с теми-же проблемами. А флешки он вовсю продает дальше, и неизвестно, хорошие это или опять такиеже фейковые.
Через недельку думаю что надо предупредить все-таки будущих покупателей что продавец обманывает. Ставлю ему негатив такой:Hello,
Sorry for the delay of the shipment. I sent the item for you on 28-Mar, Usually it will take 7-18 business days to arrive, But sometimes it will take up to 3-4 weeks if it's holiday or if by bad luck the custom have the pacakge for examination,However, i am sure you will receive the item soon
Since you don't receive the item, I will send a full refund to you first, Hope you can kindly pay me back when you get the item. Thanks
Thanks and regards
Bang
Его ответ:Item is not 16gb, it is hacked 2 gb. BE CAREFUL!
Далее на почту приходят предложение от ибея отменить отзыв и два письма:Complaint not received, Refund sent a long time ago.. Unhonest
Hello,
Would you pls tell me what's wrong with your item? I just read your feedback.. I have sent a full refund a long time ago..
I am sorry to to see that.. But pls tell me what's happened with it?
I am sure i will help you
Thanks and regards
Bang
Ну, раз просит объяснений, пищу ему:Hello,
I am willing to send a new replacement for you for this matter, But i hope you can kindly remove the negative feedback for me.. Bz your feedback is so bad for me.
I sent a full refund to you a long time ago for you complainting not receive. Now. If this has happened to you , Pls accept my sincereply appologies.
I am also very gald to send a new real 16GB replacement for you..
Hope you can kindly remove the negative feedback. As a seller. You can see my situation. I lost a full refund+ Nagative feedback+ 2 16GB USB.
I have sent the feedback withdrawning link to you. Hope you can accept it ..
Once it removed, I will send for you..
I am waiting for your reply
Thanks and regards
Bang
И сегодня от него ответ, просто мольба:I gave you negative feedback because the flash drive is fake. If I upload files less than 2 GB, everything is functioning properly. If you upload large, the download takes place successfully, and then the files do not work. This is because of the program change the size of flash drive. Do you know, that you selling hacked 2 gb flash drives? If you want I can send some screenshots to confirm. I am not a thief, and gives me no pleasure to put you negative feedback. But I must put a negative feedback if I have been deceived.
Dear,
Pls accept my sincerely appologies for this matter, I didn't know that, All of my customers feel satisfied with my products before.. As you can see my feedback.. I received several negative feedbacks in these days. After that, I have reported this to factory and have them give me a good solution.. I am talking with their manager..
Really sorry, Hope you can understand and kindly remove the negative feedback for me.. Bz i't really so bad for me.. I have no any intention to cheat you..
Rorry, Pls pls forgive me the mistake... I am an honest person. As you can see, When you not receive the item, I have sent a full refund to you. Now, Since this has happened to you. I am also willing to send a new rpelacement for you to make up to you.
I am really sorry.
Hope you can kindly change the negative feedback and accept my compensation..
Pls pls pls pls forgive me
Thanks and regards
Bang
Вот, думаю, что же все-таки делать? Продавец как я понял только продаёт флешки, а сам товар идёт напрямую с завода. Вроде бы предлагает прислать другую... Как поступать в таком случае? Ему негатив надо как можно скорее снимать, иначе у него товары в цене падают, а я если негатив сниму без защиты по сути останусь? А флешку обещанную 16 гиговую хотелось бы наконец-то получить. Посоветуйте пожалуйста пути решения.
Кстати после моих фидов, у него еще несколько поставили негативов с теми-же проблемами. А флешки он вовсю продает дальше, и неизвестно, хорошие это или опять такиеже фейковые.