Вы используете устаревший браузер. Этот и другие сайты могут отображаться в нем неправильно. Необходимо обновить браузер или попробовать использовать другой.
Был куплен iphone в США и отправлен fedex в Москву. Курьер приносит пустой вскрытый пакет и говорит что так и было. Пакет не принимаю, составляю акт, себе делаю копию. Открываю диспут и клайм на paypal (чтобы деньги вернули на карточку а не ваучером) После полутора недель разбирательств pay pal присылает такое письмо.
In order to continue this investigation, a police report must be filed with your local law enforcement agency and a copy of the report must be faxed to PayPal.
The documents should be faxed to PayPal at (402) 537-5760 (please note this is a United States phone number, if you are faxing from outside the United States, you will generally need to dial 00 1 before the number). Please include a cover sheet with your fax that includes the email address registered on your PayPal account and the ID number of your claim (PP-001-123-460-078), so we may attach the documents to your claim as quickly as possible.
Contact your local police department and obtain a police/incident report. This report should be on the law enforcement agency’s letterhead or stamped police documentation and clearly explain the details of your issue. This documentation must include the department/officer’s contact information, the reporting officer's name, badge number and signature.
You must fax the police/incident report to PayPal within 10 days at (402) 537-5760 (please note this is a United States phone number, if you are faxing from outside the United States, you will generally need to dial 00 1 before the number). The fax needs to include your email address and PayPal Buyer Complaint Case number (PP-001-123-460-078).
Thank you for your cooperation and patience. We regret any inconvenience this request may cause.
Как я понял из этого письма я должен идти в милицию и открывать там дело о краже телефона. Или я что то не так понял.
Так что мне делать. Я отправил копию акта о возврате товара. И что будет, если я в срок, который paypal указал в письме не пришлю заявление из милиции?
А ведь если подумать, то заявление должен писать продавец, а не покупатель.
вот тут нада было...остановиться и забыть про посылку и курьера..ждать 43 день и писать о не получении посылки в палку...
а щас очень плохая ситуация...ну пиши заяву....переводи ее на английский и посылай по факсу..причем если ты послал факс им это не значит что они его приняли...некоторые по три - четыре раза посылают чтоб на том конце сообразили что это за бумажки извергает чудомашина...печально конечно...делай как они просят....мне кажется что все плохо для тебя закончится к сожалению.
Напишите в палку что вы не приняли МПО поскольку оно было вскрыто и вы отказались от получения, следовательно ваш айтем не был получен и основания для того чтобы писать в милицию нет, так как нет пакета нет кражи. Когда отправитель получит назад пакет, он дожен разбираться с почтой, и получить страховку, может быть на почте ошиблись и принесли не тот пакет. Самое важное то что вы не получали пакет, и это видно по трэку.
Я сейчас не могу отправить сообщение, т. к. от меня ждут копии заявления
DisputeThe buyer and seller have 20 days to communicate directly to resolve an issue with this transaction. All disputed funds are held until the issue is resolved. If both parties can't agree to a solution, either party can escalate this to a PayPal claim. EscalationThe buyer or seller asks PayPal to review the case and decide the outcome. We make every effort to resolve the claim within 30 days and restore funds to the rightful owner. Awaiting other party's responsePayPal requests more information from the seller to resolve the issue. If the seller doesn't respond within 10 days, we close the case and restore funds to the rightful owner. Requiring your actionPayPal requests more information from the buyer to resolve the issue. If the buyer doesn't respond within the allotted timeframe, we close the case and restore funds to the rightful owner. Being reviewed by PayPalWe review the information the buyer and seller have provided. We try to reach a final decision quickly, but complex cases may take longer and require additional information from the buyer or seller. Item returnThe seller or PayPal may decide to grant a full refund to the buyer if the merchandise is returned. Once delivery is confirmed and the refund is processed, the case is closed. ClosedThis claim or case has been closed. A closed dispute cannot be reopened or escalated to a PayPal claim. Disputed Amount: $335.00 USD Not as described: 300485356806 - Apple iphone 3GS White (16GB) Status A claims specialist is reviewing your case.
What happens next
We'll contact you with any developments or if we require additional information from you by Dec 23, 2010.
If you've resolved this problem, you can cancel this claim anytime.
Supporting documents Files (2) Files uploaded Filed Type of Evidence File Title Nov 21, 2010 Other 001 Nov 21, 2010 Additional Evidence 002 Faxes (0) You haven't submitted any faxes.
Вот это текст на pay pal и я там кнопки никакой даже нет
ндааа уж. Вы когда этот девайс решили купить, не подумали, в какой стране мы живем? неужели было трудно почитать форум до покупки и знать на перед все возможные последствия и действия?
Так я же не первый девайс так покупаю. из четырех два дошло))). Доходило даже того, что из таможни официальные письма приходят, типа посылка потеряна. Будем искать. Просто обычно с возвратом денег проблем не возникало.