Добрый день, мне нужна ваша помощь. В обещем почитав отзывы решил заказать у них ЗУ для АКБ. Заказал оплатил, отравили, но трека нет. Уточнял через поддержку, говорят ждите узнаем, месяц обращался к ним 0 эффекта. После закрытого, ими, запроса решил вернут деньги через пэйпал. Открыл диспут, и вот что мне пишет магазин:
Hi Dmitriy,
Thanks for contacting the HobbyKing Support Team.
We sincerely apologize for the inconvenience this may have caused you. We understand where you are coming from. However we will not be able to provide further assistance if the Paypal dispute is still open. I will highly recommend that you need to close the dispute first. Once the dispute is close that is the only time that we can take another action regarding your concern. We already have the verification regarding your claim and we are only waiting for you to close the dispute as this is the only thing that is hindering us to provide you further assistance and solving this issue. We are looking forward to your response.
Thanks for emailing support.
If you have any other questions, please let me know.
Я так понял они предлогают закрыть пейпал. И тогда они смогут сделать что то, но что? Какую помощь могут предложить? Как быть?
Вот история моих запросов: Первый запрос, просьба уточнить трек. С этого момента начинается перетягивание резины.
Request #801413 MI - PR- SP - I need the tracking information!!
Dmitriy Oct 16 19:26
My order 2007891819 has been shipped, but no tracking information available! Please, send me the tracking number.
Description количество Цена за штуку Genuine IMAX B8plus Charger/Discharger 1-8 Cells 1 US$39.99 IN STOCK
Shipment Russia Direct Entry US$24.89 Taxes US$0.00 Total US$64.88
I need the tracking information!!
Comments Natasha HobbyKing Support Centre
Hi Dmitriy ,
Thanks for contacting the HobbyKing Support Team. Regarding this matter, we already make a follow up to our warehouse for your tracking number. You may check back within 24-48 hours for the update.
after 4 day's awaiting i can't see any tracking information on site. it is terrible. i need your answer. October 22, 2013 09:51
Jane HobbyKing Support Centre
Hi Dmitriy,
Thanks for contacting the HobbyKing Support Team.
We do apologize for the inconvenience that may have cause you. As per checking on your order 2007891819 has been posted 16/10/2013 via Russia Direct Entry with 2-3 weeks transit time. Regarding on the tracking number, there's still no updates from the warehouse. Rest assured we will send you a confirmation email with the tracking information.
Thanks for emailing support.
If you have any other questions, please let me know.
We apologize for the inconvenience. As I check the order 2007891819, it seems there has no tracking information. Let me make it up to you, I will make another follow up to our warehouse to pull up any information regarding with your parcel. Thank you for your patience and understanding.
I hope this helps with your concerns. Thank you and have a nice day!
If you have any other questions, please don't hesitate to ask.
Второе обращение в сапорт через лайф чат. Ничего нового. Говорили типа сделаю запрос и.т.д
Третье обращение:
OJ-xs - 2007891819
Nov 11 20:17
Hi Dmitriy ,
We apologize for the inconvenience. Since you haven't received your parcel within the allotted transit time, please kindly contact your local post office (again) as your parcel might have been there waiting for you to claim. We will also request to open an investigation for you with the shipping company to trace your parcel. Please take note that investigations usually takes 2 months to be completed but you can contact us back for possible updates after 2 weeks. If there would be no update from the shipping courier regarding this matter after 30 days since it has been opened, we will either refund you through your PayPal account or through store credits.
Post office requires a tracking number to trace my parcel, but i haven't it! November 15, 2013 10:08
Benjamin HobbyKing Support Centre
Hi Dmitriy ,
Thanks for contacting the HobbyKing Support Team.
We apologized for the inconvenience that have caused you. Please be informed that Your tracking number will automatically updated once your parcel arrived in your country.
Thanks for emailing support.
If you have any other questions, please let me know.
Что закроют кейс? Они не могут его закрыть, его можете закрыть только вы или он закроется сам автоматически через 20 дней после открытия. Так и напишите им что подождёте ещё до такого-то числа и если товар не придёт переведёте кейс в претензию.
Пока не надавишь на них ничего не получится. Вот результат:
Order was posted on 16/10/2013 with tracking # 8800262570 via Russia Direct Entry. It has 14-21 days transit time. You may track it at http://www.plt-group.com/t/index.asp?l=s. Kindly check the order at the local post office&customs as well if it exceeded allotted transit time.
Сегодня звонит курьер от Пони экспресс и договаривается о передаче мне посылки. Получил, недоумеваю - от кого? Ведь ничего экспрессом не заказывал. Оказывается ХК отправил ZHY-экспресс (у нас Pony-экспресс). Для экспресс - они улитки. Заказ от 20.10.2013, а доставили 26.11.2013. Но это всяко лучше связки CP-ПР (мир с ними обоими).
Лучше! Ага какже. ПР мне в ХоббиКинга все доставила, а первая же посылка отправленная (без моего ведома т.к. была другая доставка указана) так называемыми альтернативными почтами ушла в неизвестность, причем уже на территории России. Вместо меня (Подмосковье) едет куда то в Челябинск.
И случаи уже не единичные когда посылки доставлялись не туда куда адресованы.