Вы используете устаревший браузер. Этот и другие сайты могут отображаться в нем неправильно. Необходимо обновить браузер или попробовать использовать другой.
Возврат денег за неисправвный товар. Как поступить?
Ситуация такая, Купил дисплей для ноута , он оказался нерабочим. Задал об этом вопрос продавцу, меня перебросили на их систему тикетов (крупный продавец со своим сайтом). В процессе общения договорились, что я отправляю дисплей обратно, мне возвращаают деньги. Я отправил дисплей и на следующий день открыл диспут в PayPal о несоответствии, описал ситуацию, написал, что пришли с продавцом к соглашению, указал номер посылки, через пять дней (продавец не ответил) перевел диспут в клейм. Через пару дней обновился статус клейма, появилось сообщение от PayPal:
We have received a statement from the seller disagreeing with your claim. We are reviewing this case and will contact you if we require additional information or when we reach a decision. No further action is required of you at this time.
По прежнему общаясь с продавцом на его сайте через систему тикетов я попросил вернуть деньги, так как по треку посылка с возвратным дисплеем уже была получена продавцом. На что получил в ответ просьбу закрыть диспуут на PayPal и тогда они срочно вернут деньги.
Dear Yurij,
Thanks for your timely attention. We do our best to help you and hope we can do 100% satisfy with you.
Our shipper tell me that we have received your return package.We will refund your money urgently. But your payment has been held by paypal cos of the paypal dispute currently.
Would you pls kindly close the paypal dispute for this item ?Our finance men can't refund the payment smoothly. Once you close the dispute ,We can refund your money smoothly.We will appreciate your kindness and cooperation. We are hoping that we can resolve this problem asap.
Pls do not hesitate to contact us if any questions. Have a nice day. Best regards,
Попытки уточнить сумму, которую они возместят не увенчались успехом. (по этой транзакции мне делался частичный возврат за неправильный способ доставки). Все что удалось выдавить, это
Dear Yurij,
Thank you for taking the time to response us. I am so glad to hear that you will close the dispute. So we can give you the refund.We are very sorry for all the inconvenience. It is my pleasure to tell you that we can give you the full refund if you close the dispute. We promise that we will do it ASAP. If any question,you can contact us at any time. Looking forward to hearing from you. Have a great day. Joe LaptopZ Service
Переодически напоминают, не забыл ли я закрыть диспут на PayPal
Dear Yurij,
Thank you for taking the time to pay attention to this problem. Sorry to bother you again.
I am very sorry to tell you that we still can not give you the full refund. Are you sure that you have already closed the PP dispute?
We are very sorry for all the inconvenience. We are looking forward to hearing from you.
Your cooperation and understanding will be greatly appreciated. Pls trust us,we promise that we will give you the full refund at once when we find you have closed the dispute.
We have received a statement from the seller disagreeing with your claim. We are reviewing this case and will contact you if we require additional information or when we reach a decision. No further action is required of you at this time.
висит на PayPal уже больше двух недель. И сколько будет висеть еще не понятно. Закрыть диспут, ожидая возврата денег напряммуую от продавца - есть вероятность получить фигу.
Что посоветуете, как быть? Во время клайма я так понимаю продавец не может закрыть диспут с возмещением денег (закрыть диспут -> я согласен возместить деньги)?