Вы используете устаревший браузер. Этот и другие сайты могут отображаться в нем неправильно. Необходимо обновить браузер или попробовать использовать другой.
You have received this email because we have strong reason to believe that your eBay account had been recently compromised. In order to prevent any fraudulent activity from occurring we are required to open an investigation into this matter. To speed up this process, you are required to verify your eBay account by following the link below.
Please Note: If your account informations are not updated within the next 72 hours, then we will assume this account is fraudulent and will be suspended. We apologize for this inconvenience, but the purpose of this verification is to ensure that your eBay account has not been fraudulently used and to combat fraud.
We appreciate your support and understanding, as we work together to keep eBay a safe place to trade.
Thank you for your attention on this serious matter. We apologize for any delay in resolving this situation.
Regards,
Morris Franklin eBay SafeHarbor Investigations Team
Самое печальное, что проверить ссылку я догадался уже после того, как ввел кучу данных, в том числе - кредитку (пароль на иБее уже сменил). Я почти уверен,что это кидалово, так как на My eBey я прекрасно захожу безо всяких проблем!
Да я звоню по этому телефону - никто не подходит... У меня Visa-Internet МоскомПриватбанка. По-моему, этот банк не слишком напрягается в отношении обслуживания клиентов.
Да я звоню по этому телефону - никто не подходит... У меня Visa-Internet МоскомПриватбанка. По-моему, этот банк не слишком напрягается в отношении обслуживания клиентов.
Это верно... Но у них есть интернет-консультации. зайдите на их сайт по ссылке http://www.mprivat.com/. Правда у меня проблемы с Java? поэтому я не смог к ним зайти в чат, а вот весной я даже общался с оператором через сеть по поводу регистрации на ebay по карте. Правда ничего толком он не сказал, так как сам не понимал ничего, и тем более оказался почему-то в Украине. Предложил позвонить и выяснить проблему по Украинскому номеру. Хотя я его сразу предупредил, что я из Москвы.
Так на всякий слчай. Недавано получил письмо именно от eBay. Они подозревали, что аккаунт был взломан и просили поменять пароль. (На самом деле это я просто с прокси заходил). Если кому интересно то письмо действительно от eBay выгядит следующим образом.
Dear ***********,
In order to protect the security of your eBay account, we have reset your password and secret question. This action was taken because your password may have been compromised. Sometimes this happens when members respond to an email asking for personal information. Although those emails appear to come from eBay, they are really sent by people attempting to gain access to your account. We appreciate your cooperation in working with us to protect your account by taking the following steps.
Since your password was reset, you will need to create a new password by following the instructions provided below. Until you complete this process, you will not be able to bid on or list an item.
1. Click on the "site map" link at the top of most eBay pages. 2. Click on the "I forgot my password" link located in the middle column under the “Services” heading. 3. Once you have reached the ‘Forgot Your Password?’ page enter your User ID in the provided box and click on the ‘Continue >’ button. 4. On the next page you will be asked to answer the Secret Question that you created at the time of registration OR provide one of three pieces of contact information from your eBay account. Since we have reset your Secret Question along with your password you will not have the correct answer to your secret question. Please proceed by supplying one of the three pieces of contact information requested then clicking the ‘Continue >’ button. 5. An email with the subject line ‘Forgotten Password’ will then be sent to the email addressed you have tied to your eBay account. Please log into your email account and click on the link supplied to you in the email that we have sent. 6. Once you arrive at that link you will be prompted to enter your User ID one more time, then enter and reenter your new password.
IMPORTANT: In addition to changing the password on your eBay account, please change the password on your personal EMAIL account. If your old eBay password was also the password for any other online account you use (PayPal, etc.), we recommend that you immediately change those passwords as well. To maintain password security, each one of your online accounts should have a different password. Even a slight difference (one letter or number) offers substantial protection.
SELLERS: After creating your new password on eBay you will need to update the eBay password that is stored within any auction/listing software that you may use to list your items, relist your items, or add information to your listings. Taking this step will ensure that your current and future listings run without interruption.
Taking these steps will ensure you are the only one that has access to your account. Also, please remember the following guidelines when it comes to password security:
1. Make sure your password is difficult to guess, and uses a combination of letters and numbers.
2. Don't use the same password on eBay that you use on your email account, or on other Web sites.
To learn more about protecting your eBay account, please visit eBay’s Security Center by clicking on the ‘Safe Trading Tips’ link at the bottom of any eBay page. The Security Center contains information about protecting yourself from Spoof (fake) emails, buying safely, selling safely and many other important eBay safety issues.
Thank you for your cooperation and patience in this matter.
Regards,
Customer Support (Trust and Safety Department) eBay Inc
baston, - Спасибо! Действительно, у них на сайте чат и там оператор сидит. Карту заблокировали, на ней, даже, деньги есть (неуспели снять)! Теперь, надо заявление на замену карты подавать.
baston, - Спасибо! Действительно, у них на сайте чат и там оператор сидит. Карту заблокировали, на ней, даже, деньги есть (неуспели снять)! Теперь, надо заявление на замену карты подавать.
Чем история закончилась? Расскажи, плиз. Кстати, Москомприват долго карту делает? Я давно хочу открыть себе там карту для приёма платежей от россиян с нулевой комиссией. Как в Украине...
Карту заблокировал (с нее даже не успели деньги снять), потом пошел в банк и на тот же счет получил другую карту (обошлось в 5$). Вот и все! Поменял на иБее данные карты...
Делают эту карту быстро - на следующий день карта готова. Но это - виртуальная карта для оплаты в интернет, а принимать платежи на нее, по-моему, нельзя...
У них есть всякие другие карты, но они, наверное, делаются не так быстро.
Делают эту карту быстро - на следующий день карта готова. Но это - виртуальная карта для оплаты в интернет, а принимать платежи на нее, по-моему, нельзя...
А посторонний человек может её пополнять в долларах?
На Украине я могу любому человеку дать 16 цифр номера своей кредитки и он в любом отделении Приватбанка сможет внести на этот счёт любую сумму. Без всяких документов, анонимно. Очень удобно. И комиссия - 0%.
Мне, когда первый раз пришло такое письмо,я чуть было не послал свои данные.Хорошо хватило ума проверить.Теперь,когда приходят, я просто их стираю.Может кто-то знает, как от них вообще избавиться?Они приходят от одного человека или их посылают разные умельцы?
В любом случае такое письмо надо отправить на spoof@ebay.com. Пускай они там с ним разбираются.
Я им отправил, и мне пришло два письма - одно отправленное роботом, в нем сообщалось, что письмо будет проверено, второе, видимо, уже после проверки, где говорилось, что действительно это письмо eBay не отсылал и все в таком духе. Что они с этим дальше делают, я не знаю, но пока мне больше этих писем не приходило ни с этого адреса, ни с другого.