D
Dave97
Новичок
Сделал покупку на ебее, плеер описанный, как "new in box". Пришла прилично поюзанная вещь. Решил открыть диспут "Not as described" на PayPal, заполнил все поля с описанием проблемы:
The item has been described as "new in box". I have received used iPod in ordinary black box: -scratches on the screen; -scratches on the front bezel; -scratches on a back cover; -the protective film is absent; -all dirty. I have photographed iPod,accessories and box. Foto: ссылка на фотки
Запросил частичный refund (типа уценить товар). Нажимаю "Continue" - PayPal переводит меня сразу на страницу End Communication and Escalate to a Claim, несколько раз пытался - результат тот же - PayPal предлагает Claim. Пришлось подтвердить Claim. Ответ от PayPal пришел очень быстро (приложен внизу) - отправляйте обратно и мы вернем деньги, после того, как получи подтверждение от продавца, что он получил товар обратно. Отправка с объявленной реальной стоимостью обойдется мне в $60 (которые, как я понимаю мне не вернут). Меня бы больше устроил частичный рефанд. Здесь что-нибудь можно предпринять? Как выкрутиться из этой ситуевины с наименьшими потерями? Стоит ли продавцу писать с просьбой о частичном рефанде, или поздно т.к. клайм открыт?
Есть у кого нибудь соображения или похожий опыт? Времени осталось 9 дней.
письмо от ПэйПал:
Dear ***
We're investigating the following claim:
Seller's Name: Timothy Vernon
Seller's Email: timv212002@yahoo.com
Seller's Transaction ID: 6PV446871U089674V
Transaction Date: Aug 16, 2008
Transaction Amount: -$255.98 USD
Your Transaction ID:
Case Number:
Buyer's Transaction ID:
You may be eligible for a refund on this PayPal transaction.
To qualify for a refund, you must return the item to the seller, in the
same condition you received it, within 10 calendar days of the date of this
email. You are responsible for the cost of returning the merchandise.
We may not be able to give you a full refund -- the refund amount is based
on the terms of our buyer protection programs. Please review the buyer
protection programs in our User Agreement to determine if you would like to
pursue this claim.
Next steps:
Step 1 –
Return the item to the seller, at the following address:
203 N. Lasalle
STE 1400
Chicago, IL 60601
United States
Step 2 –
Once you have returned the item, please log in to your PayPal account and
go to the Resolution Center to provide online proof of delivery. Please
provide this information within 10 calendar days of the date of this email.
If your transaction is $250.00 USD or more, the seller must sign for
receipt of the package. PayPal requires signed proof of receipt along with
the package shipment information.
If we don't receive this information, your claim will be denied.
Step 3 –
After we confirm that the item has been delivered to the seller, we'll
provide a refund based on our buyer protection programs.
If you wish to resolve this issue directly with the seller, you may cancel
this claim at any time.
You can review the details of this claim at:
https://...
Thank you for your cooperation.
Sincerely,
Protection Services Department
PayPal
----------------------------------------------------------------
The item has been described as "new in box". I have received used iPod in ordinary black box: -scratches on the screen; -scratches on the front bezel; -scratches on a back cover; -the protective film is absent; -all dirty. I have photographed iPod,accessories and box. Foto: ссылка на фотки
Запросил частичный refund (типа уценить товар). Нажимаю "Continue" - PayPal переводит меня сразу на страницу End Communication and Escalate to a Claim, несколько раз пытался - результат тот же - PayPal предлагает Claim. Пришлось подтвердить Claim. Ответ от PayPal пришел очень быстро (приложен внизу) - отправляйте обратно и мы вернем деньги, после того, как получи подтверждение от продавца, что он получил товар обратно. Отправка с объявленной реальной стоимостью обойдется мне в $60 (которые, как я понимаю мне не вернут). Меня бы больше устроил частичный рефанд. Здесь что-нибудь можно предпринять? Как выкрутиться из этой ситуевины с наименьшими потерями? Стоит ли продавцу писать с просьбой о частичном рефанде, или поздно т.к. клайм открыт?
Есть у кого нибудь соображения или похожий опыт? Времени осталось 9 дней.
письмо от ПэйПал:
Dear ***
We're investigating the following claim:
Seller's Name: Timothy Vernon
Seller's Email: timv212002@yahoo.com
Seller's Transaction ID: 6PV446871U089674V
Transaction Date: Aug 16, 2008
Transaction Amount: -$255.98 USD
Your Transaction ID:
Case Number:
Buyer's Transaction ID:
You may be eligible for a refund on this PayPal transaction.
To qualify for a refund, you must return the item to the seller, in the
same condition you received it, within 10 calendar days of the date of this
email. You are responsible for the cost of returning the merchandise.
We may not be able to give you a full refund -- the refund amount is based
on the terms of our buyer protection programs. Please review the buyer
protection programs in our User Agreement to determine if you would like to
pursue this claim.
Next steps:
Step 1 –
Return the item to the seller, at the following address:
203 N. Lasalle
STE 1400
Chicago, IL 60601
United States
Step 2 –
Once you have returned the item, please log in to your PayPal account and
go to the Resolution Center to provide online proof of delivery. Please
provide this information within 10 calendar days of the date of this email.
If your transaction is $250.00 USD or more, the seller must sign for
receipt of the package. PayPal requires signed proof of receipt along with
the package shipment information.
If we don't receive this information, your claim will be denied.
Step 3 –
After we confirm that the item has been delivered to the seller, we'll
provide a refund based on our buyer protection programs.
If you wish to resolve this issue directly with the seller, you may cancel
this claim at any time.
You can review the details of this claim at:
https://...
Thank you for your cooperation.
Sincerely,
Protection Services Department
PayPal
----------------------------------------------------------------