Вы используете устаревший браузер. Этот и другие сайты могут отображаться в нем неправильно. Необходимо обновить браузер или попробовать использовать другой.
в общем ситуация в следующем. Сделал заказ на сайте ru.gearbest.com. Произвел оплату, и практически в этот же день сделал его отмену, так как передумал, и выбрал другой товар гораздо дешевле. Оплату производил кредитной картой. 06.02.2017 сотрудники Gearbest заказ отменили и в этот день подали заявку на возврат денежных средств. Прошло уже более 15 рабочих дней как они обещали. Денег до сих пор нет. Как теперь доверять данному сайту я не знаю. Тупо меня кинули на 678 руб. Снизу прикрепляю всю переписку с саппортом. Пишут обратиться в свой банк. А что я там им скажу, что мне gearbest сделал отмену операции по карте. Они даже это проверить не смогут, пока им деньги не придут. На всякий случай если это читают сотрудники gearbest. Номер моего заказа W1701260056146931 Dear Олег,
Thank you for bringing this to our attention.
We are sorry to hear you haven't received your refund yet.
We have already issued the refund for you on 2017-02-06 . The refund has been completed on our side, now your credit card company and its intermediary are processing it.
Here is the refund reference number on our system side: TKSQ2017012919000368.
One of the key reasons that a credit card refund takes as long as it does is the number of steps involved in the refund process. When you initiate a refund, gearbest requests a refund by beginning a new transaction request on the credit card network.
Then, the credit card's billing department must then issue a statement that shows the refund as a credit, which serves as the final step in the process.
This is why most of customers will receive the refund by credit card between 7-14 business days.
We are sorry for this inconvenience and hope you can patiently for the funds to reach your account based on the above timeframe.
Online Shopping at Gearbest for the best cell phones, electronic gadgets, toys, sporting goods, home products and apparel for geeks at unbeatable great prices.
www.gearbest.com
Dear Олег,
Thank you very much for your recent message.
As for your concern, I would like to explain everything for you. Please refer to the attachment.
We will kindly wait for your further news.
Thank you so much for your continued patience and kind understanding. Best Regards Winifred Gearbest Customer Service
Online Shopping at Gearbest for the best cell phones, electronic gadgets, toys, sporting goods, home products and apparel for geeks at unbeatable great prices.
www.gearbest.com
Dear Олег,
Many thanks for your inquiry.
As for your concern, I would like to explain everything for you.
We have already issued the refund for you on 2017-02-06 .
In this case, we recommend that you contact your bank.
This ticket will be closed and if you have any other question, please submit a new ticket.
Once again, we sincerely apologize for any inconvenience that may have been caused.
We hope that you've found the answer useful, you're always welcome to contact us for more information.
Online Shopping at Gearbest for the best cell phones, electronic gadgets, toys, sporting goods, home products and apparel for geeks at unbeatable great prices.
У вас деньги скорее всего даже и не "уходили" из банка, а просто в холде находятся. Через 30 дней с момента проведения первичной операции они разблокируются и снова у вас на счете будут отображаться. А вот в холде ли эта сумма, банк прекрасно может проверить.