• Добро пожаловать на форум умных покупателей! Присоединяйтесь к нашей уютной компании и участвуйте в обсуждениях – Регистрация

Аукцион eBay снизил один тариф

  • Автор темы NeviDimka
  • Дата начала
NeviDimka

NeviDimka

Powerseller
Регистрация
20 Мар 2004
Сообщения
6 675
Баллы
68
Местоположение
Киев
Аукцион eBay под давлением негодующей общественности снизил один тариф

Администрация самого популярного в мире интернет-аукциона eBay объявила, что намерена пересмотреть свою ценовую политику и снизить некоторые тарифы на предоставление ряда сервисов, сообщает Associated Press.
Североамериканское подразделение аукциона eBay North America разослало своим клиентам письмо, в котором сообщило, что снижает сбор за посредничество при продаже дешевых вещей с 30 до 25 центов и в апреле планирует начислить бонус на сумму 15,95 долларов всем зарегистрированным в системе мелким торговым предприятиям. Кроме того, администрация пообещала в ближайшее время улучшить качество предоставляемых услуг.

eBay доминирует на рынке интернет-аукционов и считается одной из наиболее успешных онлайновых компаний в США. Через аукционную систему проходит большое количество бывших в употреблении товаров, с каждой сделки eBay получает отчисления. Сумма отчисления зависит от типа сделки и составляет несколько десятков центов.

В минувшем году eBay показала очень хорошие финансовые результаты, что подтвердило ее статус одной из ведущих высокотехнологичных компаний США. Однако в середине января администрация объявила о предстоящем с 18 февраля повышении цен - было заявлено, что стоимость месячной подписки на базовые услуги сайта возрастет с 9,95 до 15,95 долларов США. Стоимость единичных 10-дневных торгов по одному лоту возрастет с 20 до 40 центов.

После этого в адрес аукциона во множестве посыпались письма от клиентов, которые стали заявлять, что если eBay повысит цены, они прекратят пользоваться его услугами и уйдут к конкурентам. Владельцы мелких фирм, торгующих через eBay, посчитали, что повышение цен негативно скажется на их бизнесе и обвинили eBay в элементарной жадности, отметив, что не могут найти другого объяснения политики компании.
 
Edgar

Edgar

Powerseller
Регистрация
23 Апр 2004
Сообщения
897
Баллы
1 211
Местоположение
Россия
Кроме того, администрация пообещала в ближайшее время улучшить качество предоставляемых услуг.
В частности Bill Cobb - новый Президент eBay North America, в своем письме пишет, что в ближайшие 90 дней служба поддержки уберет практически все роботы-автоответчики и на вопросы будут отвечать реальные живые люди. Автоматические ответы останутся только на сообщения о спаме и нарушениях правил аукциона. Так же, с 1 апреля расширится категория пользователей имеющих доступ к поддержке по телефону.
 
NeviDimka

NeviDimka

Powerseller
Регистрация
20 Мар 2004
Сообщения
6 675
Баллы
68
Местоположение
Киев
***A Message from Bill Cobb***
Date: 02/06/05 Time: 10:03:36 AM PST



Bill Cobb

Since becoming the President of eBay North America in December, I've spent a lot of time listening to you, our Community. There's a lot on your minds right now. I've been taking it all in and thinking hard about how we can make sure eBay remains a fun, safe place to trade, and a prosperous home for our many dedicated sellers.

One of the issues I've heard a lot about is our recent fee increases, particularly the increase in Store Inventory Format final value fees. I've also heard concerns about customer support, the amount of change we make to the site on a regular basis, and trust and safety. We're listening to everything you have to say.

eBay has become a hugely successful marketplace as a result of the innovation, enthusiasm and hard work of our Community. The site has also become more complex as it has grown to meet many of your needs. So our challenge is to keep pace with the Community's changing requirements, while preserving the things that make eBay so special. With that in mind, I'd like to give you a preview of some upcoming changes for the United States and Canada.

eBay has a fantastic Customer Support team, but Meg and I agree we haven't invested enough in giving our CS reps the flexibility and tools they need to really take care of you. So, to start, within the next 90 days, we'll shut down most of our automated email responses. Our users will get a “real” e-mail response to their questions – you'll hear from a human being who will try to help you with your problem or question right off the bat. We will only use auto responses to acknowledge receipt of spam or policy violation reports.

We also think the time has come to expand phone support. Currently phone support is available only to Silver, Gold, Platinum and Titanium PowerSellers. Starting April 1, all eBay Stores owners also will have access to phone support. We'll provide details on the benefits of phone support to Stores owners soon.

We know pricing is a critical issue for our sellers. While we stand behind our decision to increase final value fees on Store Inventory Format listings – because they make sense for items that list with insertion fees of two cents – I know this increase has been difficult for some of our sellers. To reward our eBay Stores sellers, we'll be crediting $15.95 – a month's Basic Stores subscription – in May to all sellers who operated an eBay Store for the month of April. Stores owners will receive more details on this soon.

We also want to do something for the rest of our sellers. I'm happy to announce that effective at midnight tonight, eBay.com and eBay.ca will reduce minimum insertion fees for Auction-Style listings, Fixed Price, Motors Non-Vehicle and B&I non-Capital Equipment Categories from 30 cents to 25 cents (CA$0.35 to CA$0.30). eBay Germany has always used this pricing, and users there have benefited from higher conversion rates on items with lower starting bids.

One of the great things about eBay is the candor and passion of our Community. Your input keeps this company focused on what's right and important. Later this month, I'll be hosting an online meeting to hear more from you. You'll see more details on this Announcement Board soon. And I'll periodically post notes like this one to talk about issues of importance to all of us.

eBay has never stopped listening to our users and we never will. I know many of you already have Meg's e-mail address and frequently send her messages about things you care about. I hope you will do the same with me. My e-mail address is billcobb@ebay.com. I promise I'll read every e-mail. And most of all, I'll listen.

Sincerely,

Bill Cobb
President
eBay North America
 
Live

Similar threads




Вверх
Live